Anmeldelse: Fetchnotes er en halvdårlig noteringsapp til iOS

i meget af de sidste par år syntes det, at udviklere kørte for at opbygge notatoptagelsesapps, der blev narret med så mange funktioner som muligt: håndskrift til tekstgenkendelse, stemmeoptagelser, farvekodede skrivefarver og meget mere. På det seneste, selvom, enkle notetagere er stigende, med slankede apps som Simplenote, der lader brugerne optage en tanke eller to, og gå derefter videre. Fetchnotes, en gratis app til iPhone og iPad, hører til sidstnævnte kategori, men det efterlod mig at ønske, at dens udviklere havde udfyldt sin slanke liste over funktioner.

for at komme i gang med Fetchnotes skal du registrere dig og oprette en konto. Dette gør dine noter tilgængelige fra enhver enhed, herunder via internettet på en stationær computer. Alt hvad du skal gøre er at skubbe et “plus”—tegn i hjørnet af skærmen, skrive en tanke—såsom “Husk at lave opvasken” – og du er god til at gå. Noter kan kun ses i liggende tilstand på enten iPhone, iPad eller iPod touch.

der er antydninger til sociale netværk inden for Fetchnotes. Du kan tagge noter eller koncepter ved hjælp af hashtags, men hvordan Fetchnotes bruger hashtags er forvirrende. For eksempel ser det ud til, at tagget skal generere et link til den ønskede bog, men den funktion er hit eller miss. (En note, der sagde, at jeg vil læse Bibelen, genererede et amason—link til a—ahem-meget mere uklart arbejde af en anonym forfatter.) Og at trykke på det hashtaggede ord viser dig ikke andre noter med samme hashtag—du skal faktisk lave en nøgleordssøgning efter det.

Hashtags skal hjælpe dig med at finde dine noter hurtigt, men fungerer ikke altid som planlagt.

tilsvarende siger appen, at du kan nævne venner på Fetchnotes ved hjælp af et kvidre-lignende “@” kaldenavn for at markere dem. Problemet: der er ingen måde at fortælle, om den ven eller familiemedlem rent faktisk bruger Fetchnotes. Du kan ikke søge efter andre mennesker på din kontaktliste, som du måske i et mere udviklet netværk, så det er faktisk vanskeligt at oprette forbindelser.

Bottom line

hvis alt hvad du vil gøre er at liste lejlighedsvis “husk dette” element, vil Fetchnotes gøre. Men hvis du vil organisere eller dele dine noter, kommer appens funktioner til kort—selv når de arbejder, gør de det på en kontraintuitiv måde. Du har det bedre med Simplenote eller Apples native Notes-app.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.